قالیشویی آنلاین

.....................



قالیشویی آنلاین

قالیشویی آنلاین خدمت جدیدی است که به علت افزایش استقبال مردم از خدمات آنلاین به وجود آمده است. شما می توانید با سرچ در گوگل به دنبال بهترین قالیشویی یا یک

قالیشویی خوب در نزدیکی خود باشید.

 

چطور می‌توان در چند گام ساده به طور منظم و سریع خانه را تمیز کرد؟ گاهی فرصت زیادی برای تمیزکاری‌های خانه نداریم ولی در چنین شرایطی هم می‌توان نظافت خانه را در اولویت قرار داد و با یک لیست کارها تمیز کردن خانه را شروع کرد و به آسانی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را به پایان برد.

 

تمیز کردن خانه

تمیز کردن خانه

 

تمیزی خانه در کوتاهترین زمان

برخورداری از خانواده‌ای سالم نیازمند خانه‌ای پاکیزه است. تمیزی و پاکیزگی محل زندگی می‌‌تواند از اولویت‌‌های کاری شما به عنوان فردی خانه‌دار و یا حتی شاغل، در منزل باشد که گاهی با مدرن‌‌ترین تجهیزات تمیزکاری نیز ممکن است با کمبود زمان مواجه شوید؛ زیرا تکنولوژی به تنهایی و بدون استراتژی‌های ‌‌لازم، کارآمد نیست. آنچه که اهمیت دارد، روش‌‌های صحیح انجام کارها است. این مقاله راهکارهایی برای پاکسازی خانه در کوتاهترین زمان را بیان می‌‌کند.

 

مقدمات تمیزکاری

برای انجام تمیزکاری منزل، توصیه می‌‌شود که سبدی از وسایل موردنیاز، تهیه کنید. همچنین وجود جعبه و یا کیسه‌‌ای برای جمع‌آوری لوازم دورریختنی نیز لازم است تا از رفت‌وآمدهای غیرضروری به آشپزخانه اجتناب شود. گام بعدی در ایجاد نظم، تهیه فهرست از کارهایی است که باید انجام دهید.

 

پاک‌سازی آشپزخانه

تمیزی آشپزخانه می‌‌تواند به دو دسته تمیزی چیدمان داخلی شامل شستن ظروف کثیف، حذف زباله‌‌ها و وسایل اضافه و تمیزی لوازم برقی تقسیم ‌‌شود.

 

الف) چیدمان داخلی

در تمیزی چیدمان آشپزخانه ابتدا باید کابینت‌‌ها را تمیز کرده و هر وسیله‌‌ای را در جای مناسب خود قرار دهید. همچنین آموزش افراد خانواده درباره شستن ظرف‌‌ها بعد از غذا، از دیگر موارد مؤثر در افزایش سرعت تمیزکاری است.

 

نکته

در فرایند تمیزکاری ظرف‌‌های لب‌پریده را دور بریزید. چراکه این ظروف خطرناک بوده و ممکن است باعث بروز صدماتی شوند.

 

نکته

استفاده از آب گرم در شستن ظرف‌‌هایی که چرب هستند، به شستشوی سریع‌‌تر کمک می‌‌کند.

 

تمیز کردن خانه

 

ب) لوازم برقی

معمولاً تمیزی لوازمی که در آشپزخانه برای پخت‌وپز استفاده می‌‌شوند، از نکات ضروری برای تهیه غذای سالم است. یخچال از جمله این وسایل بوده که ارتباط مستقیمی با مواد غذایی دارد. برای تمیزی این وسیله، ابتدا می‌‌بایست آن را از برق کشید، سپس مواد غذایی را بیرون آورد و موادی که تاریخ انقضای آن‌‌ها گذشته است را جدا کرد.

 

بعدازاین مراحل می‌‌توان از جوش‌شیرین برای پاک کردن استفاده کرد که در زدودن بوی بد یخچال نیز مؤثر است. از دیگر وسایلی که با مواد غذایی سروکار دارند اجاق‌گاز و ماکروویو است. برای تمیزی اجاق‌گاز استفاده از محلول جوش‌شیرین، آب و سرکه سفید که خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارند، توصیه می‌‌شود.

 

همچنین برای رهایی هر چه سریع‌‌تر از چربی‌های ماکروویو نیز استفاده از بخارآب و لیموترش توصیه می‌‌شود. برای این کار ظرفی حاوی محلول آب و لیموترش را در ماکروویو قرار دهید تا به دمای جوش برسد. بخارآب ناشی از جوشیدن، لکه‌ها و چربی‌ها را نرم کرده که در این صورت شما می‌‌توانید به راحتی با دستمال چربی‌‌ها را پاک‌کنید.

 

تمیزی اتاق نشیمن

اتاق نشیمن، معمولاً قسمتی از خانه است که افراد زمان زیادی را در آنجا می‌‌گذرانند. این زمان می‌‌تواند صرف تماشای تلویزیون، استراحت و یا مطالعه شود. برای تمیزی این قسمت از خانه ابتدا باید کف‌پوش و کف را تمیز کرد که با توجه به نوع کف‌پوش‌ها و کف روش کار متفاوت است. به‌طورمعمول وسیله‌‌ای که برای تمیزی کف پیشنهاد می‌‌شود، جاروبرقی است که گرد غبار را از سطوح مختلف می‌‌گیرد. همچنین در مرحله بعدی، گردگیری و نظافت مبلمان تکمیل‌کننده فرایند تمیزکاری خواهد بود.

 

تمیز کردن خانه

 

تمیزی اتاق‌خواب

تمیزی اتاق‌خواب از دیگر دغدغه‌‌های اساسی افراد خانه‌‌دار به شمار می‌‌رود و مانند سایر بخش‌‌های خانه نیز باید به تمیزی و پاکیزگی آن توجه شود. برای تمیزکاری این بخش از خانه وسایلی مانند سبد، کیسه یا جعبه‌‌ای برای قرار دادن آشغال‌‌ها، جاروبرقی و یا جارو شارژی و دستی را نیاز خواهید داشت. وسایل کثیف را جمع‌‌آوری و به بیرون انتقال دهید و لباس‌‌های تمیز را در کمد آویزان کنید.

 

در مورد تمیزی اتاق کودک نیز هر وسیله‌‌ای باید در جای مخصوص به خود نگهداری شود و وسایل خطرناک نیز از دسترس کودک دور باشد. همچنین می‌‌توان میزان تمیزی اتاق کودک را با راهکارهایی ازجمله تشویق کودک به مرتب بودن و جمع‌کردن وسایل افزایش داد.

 

الف) تخت خواب

تخت خواب یکی از وسایل اصلی اتاق‌خواب است و مرتب بودن آن نمای خاصی به اتاق می‌‌بخشد. برای رعایت اصول پاکیزگی و حفظ سلامت عمومی بدن و پوست باید ملحفه‌‌ها و البسه خواب را هرچند وقت یک‌بار بشورید. همچنین از قرار دادن لباس و یا وسیله‌‌های دیگر بر روی تخت و البسه خواب پرهیز کنید.

 

) پنجره‌‌ها و شیشه‌‌ها

برای تمیز کردن شیشه‌ها از مخلوط آب و مایع تمیزکننده استفاده کنید و بعدازاین مرحله می‌توانید با کمک یک کفگیرک آن را خشک‌کنید. انجام این کار به‌صورت بالا به پایین از نکات مهمی است که باید موردتوجه قرار گیرد. همچنین به‌جای کفگیرک، استفاده از دستمالی تمیز، مخصوص شیشه نیز توصیه می‌شود اما نباید از وسایلی مانند حوله و یا روزنامه در تمیز کردن شیشه‌‌ها مورداستفاده قرار گیرد، چراکه این مواد باعث بر جای ماندن کاغذ و یا پرز روی شیشه می‌‌شوند.

 

 

تمیزی سرویس بهداشتی و حمام

سرویس بهداشتی، بخشی از خانه است که نیاز به تمیزی روزانه دارد به‌طوری‌که اگر این کار به‌طور روزانه صورت پذیرد، از تجمع میکروب‌‌ها جلوگیری می‌‌شود. معمولاً برای تمیزکاری سرویس بهداشتی و حمام وسایلی نظیر جارو، دستمال مرطوب ضدعفونی‌کننده، شیشه‌پاک‌کن و برس توالت موردنیاز بوده که بهتر است آن‌‌ها را در جای مشخصی نگهداری کنید.

 

همچنین گاهی لکه‌‌های روی شیرهای آب استیل و براق، آزاردهنده هستند که برای از بین بردن این لکه‌‌ها می‌توانید از سرکه سفید استفاده کنید. بکار بردن سرکه سفید به درخشندگی شیر آب نیز کمک خواهد کرد.

 

 

تمیزی خانه با چند گام ساده

خانه تمیز نشانه‌‌ای از پاکیزگی و دقت افراد خانواده بر سلامت جسمی و روحی است. در فرایند تمیزکاری و نظافت، داشتن روشی مشخص بسیار مؤثر خواهد بود. به‌عنوان‌مثال برنامه تمیزکاری باید طوری باشد که در هر زمان فقط یک اتاق تمیز شود.

 

این کار از به‌هم‌ریختگی‌ها جلوگیری کرده و باعث انجام سریع‌‌تر کارها خواهد شد. همچنین با داشتن اطلاعاتی درباره شوینده‌‌های خانگی و طبیعی مانند لیموترش و سرکه سفید و استفاده از آن‌‌ها، می‌‌توان زمان تمیزکاری و زدودن لکه‌‌ها را کاهش داد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: قالیشویی آنلاین ، بهترین قالیشویی ، قالیشویی خوب,

نوشته شده توسط مریم فارسی در

و ساعت 10:17



.:: Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by cleanz ::.
.:: Design By :
wWw.loxblog.Com ::.




به وبلاگ من خوش آمدید
farsimaryam96@gmail.com




مریم فارسی




تعمیر کولر گازی ال جی
سرویس کولر گازی ال جی
تعمیر کولر گازی در منزل
سرویس کولر گازی در منزل
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت خدماتی نظافتی و آدرس cleanz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا












پرستار بچه , پرستار سالمند در منزل , پرستار سالمند , پرستار کودک , پرستار کودک , نظافت منزل , شرکت خدماتی نظافتی , پرستار کودک در منزل , خدمات پرستاری در منزل , نگهداری سالمند در منزل , پرستار در منزل , خدمات پرستاری شبانه روزی , خدمات پرستاری در منزل , پرستار کودک در منزل , شرکت خدماتی نظافتی ,




»تعداد بازديدها:
»کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: